Prawo autorskie w marketingu
Treść ulotki lub broszury może być chroniona prawem autorskim. Warto wcześniej uregulowac te kwestie.
Przedsiębiorcy często w celach promocyjnych wykorzystują - przygotowane przez domy mediowe - animacje, grafiki, klipy reklamowe, czy wpisy pojawiające się w social mediach. Nie zawsze mają świadomość, że przekazy te mogą być chronione prawem autorskim. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, utworem jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Utworem może być więc np. tekst wykorzystywany w akcjach promocyjnych.
Komu przysługują prawa autorskie do takiego utworu? To zależy… czy została zawarta umowa między stronami i co w niej zapisano. Czy zostały określone kwestie nabycia majątkowych praw autorskich, osobistych praw autorskich i odpowiednio - praw pokrewnych. Brak uregulowania tych kwestii może oznaczać problemy, w tym konieczność wypłaty odszkodowania. Warto zadbać zawczasu o te sprawy.
Zapraszam do lektury tygodnika „Biznes”