Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prawo autorskie w marketingu

26 lipca 2024 | Biznes | Teresa Siudem

Treść ulotki lub broszury może być chroniona prawem autorskim. Warto wcześniej uregulowac te kwestie.

Przedsiębiorcy często w celach promocyjnych wykorzystują - przygotowane przez domy mediowe - animacje, grafiki, klipy reklamowe, czy wpisy pojawiające się w social mediach. Nie zawsze mają świadomość, że przekazy te mogą być chronione prawem autorskim. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, utworem jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Utworem może być więc np. tekst wykorzystywany w akcjach promocyjnych.

Komu przysługują prawa autorskie do takiego utworu? To zależy… czy została zawarta umowa między stronami i co w niej zapisano. Czy zostały określone kwestie nabycia majątkowych praw autorskich, osobistych praw autorskich i odpowiednio - praw pokrewnych. Brak uregulowania tych kwestii może oznaczać problemy, w tym konieczność wypłaty odszkodowania. Warto zadbać zawczasu o te sprawy.

Zapraszam do lektury tygodnika „Biznes”

Wydanie: 12934

Wydanie: 12934

Spis treści
Zamów abonament